Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği

Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği

25.04.2019

Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 64

Bakire'nin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği

Sözde on iki (yani,on iki en önemli) Ortodoks tatilleri, biri Meryem'in doğumunun anısına, İsa Mesih'in annesine adanmıştır. Katolik Kilisesi'nde de çok önemli bir tatil. Bu etkinlik 8 Eylül'de (eski stile bağlı kiliseler için 21 Eylül) gerçekleşecek.

Bakire simgesinin doğuşu

Tatil Etkinlikleri

İkonografik içeriği daha iyi anlamak içinTatil, olaylarını ve teolojik içeriğini kısaca vurgulamalıdır. Joachim ve Anna salih Yahudilerin doğmuş Ortodoks Kilisesi, Meryem, Tanrı'nın gelecekteki Anne doktrini göre. Birkaç toplum arasında itibardan oldu, bu yüzden çocuklar yoktu ve bu o günlerde günahları için Allah'tan bir ceza olarak kabul edildi. Daha sonra, hararetli dua ve üzüntü sonra, Tanrı Evangelizm meleği onların dua cevap verilmiştir salih olmaları ve ünü yayıldı dünyada çocuk, doğurur. Dokuz ay sonra, efsaneye göre, onlar, Kudüs Tapınağı'nda yetiştirileceğine yemin ettikleri Mary doğdular. İncil'de bu konuda hiçbir bilgi yoktur ve kısmen uydurma kitapta yansıyan görece geç geleneğe ilgili tüm bilgiler, - sözde Protoevangelie Jacob.

Abel Bakire simgesinin doğumu

En eski görüntüler

Bugüne kadar, en eski resimlerBu bayramın teması, ikinci binyılın başlangıcını ifade eder. Örnek olarak, Ateni'deki (Gürcistan) tapınağın duvar resimlerini "Bakire'nin Doğuşu" adlı eserin motiflerinden alıntılayabiliriz. Bu kilisenin simgesi veya daha ziyade, bu kilisede XI yüzyılına atıfta bulunuluyor, ancak daha önceki bir görüntünün yeniden inşa edilmesi mümkündür. Aynı dönemde Kiev St. Sophia Katedrali'nde duvar resimleri aittir.

Genel olarak, tatilin ilk görüntüleri "NoelBakire'nin simgesi (bir simge veya kilise duvarındaki bir fresk - önemli değil) yeterince basit ve basit değildir. İçlerinde, daha gelişmiş bir geleneğin içinde yer alan ikincil ayrıntılar ve semboller birikimi yoktur. Kompozisyondaki merkezi yer, yatağın üzerinde yatan Anna figürüdür. Ondan önce bir ebe ve kenarlarda bir çocuğun doğumu onuruna geleneksel hediyeler olan kadınlar.

Abel Bakire simgesinin doğumu

Geç Gelenek

Daha önce de belirtildiği gibi, zamanla arsaHer bir Ortodoks kilisesinde 13. ve 14. yüzyıllardan kalma bir ikon veya fresk "Bakirenin Doğuşu", çeşitli yardımcı unsurları bir araya getirerek daha karmaşık ve detaylı hale geldi. Bu tür şeylere, örneğin, kuşlar, bir iç nesneler ve Anna ve Joakim, rezervuarlar ve benzeri evin yaşamına aittir.

Örneğin, bazilikadan bir duvar resmini hatırlayabilirsiniz.13. yüzyılda Roma'da Aziz Meryem. "Bakirenin Doğuşu" temalı bir başka canlı görüntü ise, bir ikonun (16. yüzyıl) ya da daha doğrusu Rusya'daki St. Ferapont manastırındaki bir fresk, kiliselerden birinin bu bayramın onuruna kutlanmasıdır. Bu resmin yazarı, ünlü ve ünlü ikon ressamı Dionysius'dur. Bulgar ikonografisinde oldukça özgün sanatsal çözümler ortaya çıktı. "Bakirenin Doğuşu" arsasının bir örneği - Sofya'dan bir ikon (17-18 yüzyıl).

Geç geleneğin bir başka yeniliği olduÇevre boyunca merkezi şenlikli görüntüyü sözde yaşamla beslemek. Bu durumda, Meryem'in doğumuna ilişkin Yakup'un Proto-İncili hikayesinin sanatsal temsili hakkında konuşuyoruz. Acı çeken Joachim ve Anna'nın görüntüsü ile başladı, sonra Joachim tapınağının ele geçirilmesi onu yüksek rahibin feda edilmesi ve reddetmesi amacıyla gösterilir. Sonra vahşi doğada, bir meleğin görüntüsünü ve Kudüs'teki Altın Kapıdaki haklı eşlerin buluşmasını izler. Özel bir şekilde, herhangi bir erotizm olmadan anlayış gösterilir. İkon, merkezi temayı "Bakirenin Doğuşu" temasına atar. Bir hagiografik anlatı, başka bir teotokos tatilinin görüntüsünü tamamladı - tapınağa giriş.

Theotokos'un simgesi 17.

Sonuç

17-19. Yüzyılda ve daha sonra ikonografik gelenekRusya'da Batı akademisinin etkisi altında ve ruhsal kültürün genel olarak yoksullaşması altında çürüme halini aldı. Simgeler yerine, dini bir temada pitoresk tablolar yaratılmaya başlandı. Istisnalar olmasına rağmen. "Bakirenin Doğuşu" ile ilgili bir örnek, Seer'in Habil'in simgesidir. Daha doğrusu, ikonun kendisi 18. yüzyılın sonlarında, İmparatoriçe'nin Abel'in yönetiminde görevlendirdiği hücre arkadaşı Lazar tarafından yazılmıştır. İlginç bir görüntü, bazılarının inandığı gibi, İmparator Pavel Petrovich'in ölümü hakkında, 21. yüzyılda yeni bir kralın gelmesi ve dünyanın sonu hakkında kehanetler. Bu simge için, Abel, hücre görevlisi ile birlikte sürgün edildi.

Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği

Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği

Related news

  • EURO 2016ya Saatler Kala Fransada Gündem Terör ve Grevler
  • Yunanca yemek: patlıcanlı musakka
  • Evlilik aşkı öldürür mü
  • Kedilerde kış hastalıkları
  • Obezite Nedir ve Obezitenin nedenleri Nelerdir

  • Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 15

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği


    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 22

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 96

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 79

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 60

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 62

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 15

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 41

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 80

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 92

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 91

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 91

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 75

    Bakirenin Doğuşu. Tatilin simgesi ve ikonografik geleneği 98